קידום אתרים

סדר הופעת אתרים בתוצאת חיפוש היא בהתאם ל "מדד חשיבות" שמעניק מנוע החיפוש לדפי אינטרנט עבור אותו חיפוש שביצע הגולש. הדירוג של האתרים מתבצע על

סדר הופעת אתרים בתוצאת חיפוש היא בהתאם ל "מדד חשיבות" שמעניק מנוע החיפוש לדפי אינטרנט עבור אותו חיפוש שביצע הגולש. הדירוג של האתרים מתבצע על ידי תוכנות אוטומטיות (רובוטי סריקה) אשר סורקים את האתרים ברשת ובהתאם לאלגוריתם מדרגים את האתרים.

אלגוריתם הדירוג מתייחס לשני פרמטרים עקריים:

  1. כיצד נתפס דף האינטרנט ברשת, כלומר מה היא מידת הנוכחות של דף אינטרנט בדפי אינטרנט אחרים – בעיקר על ידי קישורים חיצוניים.
  2. מבנה הדף והאתר.

כאשר אנו באים לבנות אתר אינטרנט חדש, יש לעשות ככול שביכולתנו על מנת שהאתר ידורג גבוה בתוצאות מנועי החיפוש. הסעיף הראשון שמוזכר למעלה מדבר על פעולות שלא מבוצעות ישירות על האתר שאנו בונים. לעומתו סעיף 2 אכן מדבר על בניה נכונה של אתר.

נרחיב מעט על סעיף 2:

כאשר באים לבנות אתר חדש יש לדאוג שחברת בניית האתרים בונה את האתר כך שיהיה ידידותי למנועי החיפוש.באומרנו ידידותי הכוונה היא שהאתר יהיה "אופטימלי" מבחינת מבנה ה html היררכיית הדפים, משקל טקסטקוד וכו'.מאחר וניתן לישם אפליקציות אינטרנט בדרכים שונות שחלקם ידידותיות יותר וחלקם ידידותיות פחות למנועי חיפוש, יש לבחור את הדרכים הידידותיות למנוע החיפוש.ישנם מאפיינים שהגולש כלל לא מבחין בהם אך הם בעלי חשיבות גדולה למנועי החיפוש וגם ההיפך נכון, ישנם מאפיינים שעבור הגולש והמשתמש הינם דומיננטים באתר אך מנוע החיפוש כלל אינו מודע או יודע כיצד לעמוד על טיבן.

במהלך הזמן נתקלנו בהרבה בעלי אתרים שבנו או קנו אתר שנבנה על ידי מיטב המתכנתים, אך האתרים לא הופיעו כלל במנועי החיפוש. הסיבה לכך היא שהאתרים הללו לא נבנו מנקודת מבטו של מנוע החיפוש ולא הושם דגש על דירוג במנועי חיפוש.

אתר יכול להיות מתוחכם, נעים לעיין וידידותי למשתמש האנושי ועדיין להיות בלתי קריא, או לא ידידותי למנועי החיפוש.

מאחר ובדרך כלל אתרים מיועדים לקהל הרחב ותפקידם למשוך גולשים, הפך נושא קידום האתרים לבעל משקל ראשון במעל כאשר באים לבנות אתר חדש.

כאשר באים לבנות אתר חדש יש לברר עם בונה האתרים האם האתר עבר "אופטימיזציה" למנועי חיפוש.

בכדי שלא תתקלו בתשובה "בוודאי" ובזה יגמר הבירור שלכם, להלן חמש נקודות עקריות שעליכם לברר לפני בניית אתר חדש :

  1. דף בית: לא פלאש! לא תמונה! ולא דף "אנגלית עברית".
    דף הבית צריך להכיל תיאור מתומצת של עיסוקו המרכזי של האתר. דף הבית חיב להכיל קישורים אל שאר דפי האתר כך שמנוע החיפוש ימשיך לסרוק את שאר דפי האתר.
  2. יכולת שליטה על כותרות הדפים, כותרות הדפים הן הטקסט המופיע בין תגי ה <title>.
    הכיתוב אינו מופיע בגוף הדף אלא בראש המסך מעל סרגל ה דפדפן כטקסט לבן על רצועה כחולה. טקסט זה יופיע ככותרת תוצאת החיפוש, מנועי החיפוש מעניקים חשיבות עצומה לטקסט זה ויכולת שליטה בטקסט זה היא חיונית ובסיסית. ללא יכולת שליטה בכותרות הדפים, קידום האתר איננו אפשרי.
  3. שימוש בתגי <h1> . תגים אלו מציינים את כותרת התוכן באתר, בניגוד ל <title> , כותרות אלו מופיעות בגוף הדף, כותרות אלו הן בדרך כלל מודגשות ומופיעות מעל שאר תוכן הדף.
    הטקסט בתגיות אלו צריך להיות דומה או זהה לטקסט המופיע בתגיות ה <title>.
  4. משקל הטקסט מול משקל קוד ה HTML. מנועי חיפוש אוהבים דפים בהם משקל הטקסט גבוה ממשקל קוד ה html. כך יכול מנוע החיפוש להעריך אם מדובר בדף בעל טקסט מועט ומצד שני עיצוב גרפי תמונות רבות. מנועי החיפוש אוהבים טקטס!
    כיצד בכל זאת משלבים בין עיצוב בעל רמה גבוהה אך משקל קוד מועט? זאת עושים על ידי משיכת הגדרות העיצוב מקובץ חיצוני, כך אנו מבצעים למעשה הפרדה בין הטקסט לבין העיצוב ומנוע החיפוש יכול להעריך בצורה נכונה את משקל הטקסט ללא הגדרות העיצוב.
    כנ"ל לגבי קוד javascrip.
  5. כתובות דפים (url) ידידותיים למנועי חיפוש.
    מנועי חיפוש מעדיפים דפים סטטים על פני דפים דינאמים. דפים סטטים הם כל אותם דפים בעלי סיומת htm, html דפים דינאמים הם כל אותם דפים בעלי כתובות המכילים משתנים (ובדרך כלל ארוכים ומכוערים) כגון : http:/www.mysite.co.il/index.php?a=1223&t=back&f=54
    אתרים דינאמים הם לפעמים צורך שאי אפשר לוותר עליו (יכולת הכנסת מאמרים בעזרת backoffice או עדכון מוצרים בחנות מקווננת לדוגמה).
    במקרה זה נכנס המושג "friendly url", כלומר כתובת דף ידידותית למנוע החיפוש, כתובת זו הינה בעלת מראה שלדפים סטאטים אך בפועל הדף מתפקד כדף דינאמצי לכל דבר וכך נהנים משני הייתרונות. הן ידידותיות כתובת הדפים ויתרונותיו של דף דינאמי.

אנו ב KCS בונים את אתרנו כך שיהיו ידידותיים למנועי חיפוש, אופטימיזצית האתר אינה נגמרת בחמשת הנקודות הנ"ל.

אופטימיזצית אתר משמעה שימת תשומת לב לכלל הפרטים הקטנים של האתר כך שכאשר מנוע החיפוש יבוא לסרוק את אתרנו הוא לא יתקל בקשיים ומכשולים כל שהם וכן שכלל דפי האתר יסרקו ושמנוע החיפוש יוכל לזהות בקלות מהן מילות המפתח המרכזיות של תחום עיסוק האתר כך שמדד החשיבות שלו יהיה גבוה עד כמה שניתן!

אודות המחבר