עיצוב אתרים – כיצד להתמודד עם עיצוב טוב

מדוע ישנם חברות שנראות מעולה ומקבלות תמורה גבוהה על השקעתם בעיצוב ובמיתוג בעוד חברות אחרות נראות בינוניות וחלשות?

מדוע ישנם חברות שנראות מעולה ומקבלות תמורה גבוהה על השקעתם בעיצוב ובמיתוג בעוד חברות אחרות נראות בינוניות וחלשות?

אני מניח שזה קשור במי שהן בוחרות בתור המעצבים שלהן.

הנה כמה דברים שחברת העיצוב שלך היתה חולמת שתדע:

אם אתה רוצה עבודה בינונית וממוצעת – אנא בקש זאת. היה ברור מאוד בנוגע לדרישתך בדבר עיצוב שאינו חורג מהמקובל, שנמצא באמצע הדרך ושלא יגרום לשום מחלוקת ויהיה כמו הצל של המתחרים שלך. הבהרה זו תגרום לחסכון גדול בזמן.

אם תרצה עבודה מדהימה, תצטרך להשלים עם מספר עובדות:

  1. זה הולך לפגוע במישהו. אם זה לא יפגע בו, זה יגרום לו להיות עצבני. הגאונות של Skype פגעה בהרבה אנשים. העיצוב של גוגל גרם להרבה אנשים עצבנות. עבודה מדהימה מצוות העיצוב משמעו משהו חדשני, מרענן, בלתי נשכח ומעט מפחיד.

  2. לא יהיה קל למכור את זה למנכ”ל שלך – זה תפקדיך עם זאת, לא תפקיד חברת העיצוב… אם אתה רוצה שמשהו מדהים יעשה לך, עליך להיות מוכן להגן על זה. תבוא יותר מידי פעמים עם פשרות קטנות, ותבהיר מעל לכל ספק, שסעיף מספר 1 היה רצונך לאורך כל הדרך.

  3. אינך יכול לומר, אני אדע כאשר אני אראה את הסקיצה. ראשית, מכיוון שלא תדע. שנית, זה מבזבז המון זמן. במקום זאת, אנא גלה סבלנות להקדיש 30 דקות להבהיר בצורה ברורה את האסטרטגיה שלך. זאת אומרת שתצטרך להיות אבסטרקטי (כלומר: מה מטרתו של פרויקט זה), חסין מהרצון לרצות את כולם (כלומר: האתר צריך לעשות Y X ו Z) ולקחת על עצמך לאמץ את העיצוב החדש במידה והוא הגיע ליעדים שציינת, גם אם הוא לא ממש לטעמך.

  4. עזור לצוות להתמקד. אם האתר דומה במטרותיו לשלושה אתרים אחרים – אנא ציין זאת. לא מדובר בהעתקה אלא בלמידת הטון של האתר.

  5. היה ברור לגבי לוח הזמנים והתקציב שלך. לא למה שאתה מקווה, אלא למה שתוכל לחיות איתו.

  6. כאשר אינך יודע יותר מידי בפיננסים, אתה שוכר רואה חשבון ונותן לו לפעול בלי להיכנס לו לנעליים. שכרת חברת עיצוב מעולה אין צורך להיכנס לה לנעליים.

  7. אם ברצונך להיות חלק מהתהליך העיצובי – אנא למד עיצוב, קרא מגזינים על עיצוב בכלל ועל עיצוב אתרי אינטרנט בפרט, הרשם לקורס עיצוב אתרי אינטרנט.

  8. סעיף זה ודאי יפתיע אותך – אל תשנה עיצוב לעיתים קרובות מידי. לא כאשר ילדים או חברים לעבודה אומרים לך לשנות, אלא כאשר רואה החשבון אומר לך לשנות.

  9. אל תהיה מתוח בגלל הלוגו שלך.

  10. תהיה מתוח מאוד מתכנון מבנה האתר, מהפונקציונליות, מעיצוב המוצר שלך ומהאריזה.

אודות המחבר