כנס מנהלי אתרים

כתבה מתוך אנשים ומחשבים על כנס מנהלי האתרים שהתקיים בKCS ב6/7/06

DailyMaily גיליון 4243 יום ו', 7.7.2006
מו"ל ועורך אחראי: פלי הנמר | עורך ראשי: יהודה קונפורטס | עורך: אור יעקב | סגן עורך: יובל בן טוב
הרשת משנה פניה
האם Web 2.0, הדור השני של השירותים הניתנים באינטרנט, המאפשרים לגולשים להשתתף בתכנים – היא אכן בעלת ערך כלכלי יותר לעסקים? ● הטעויות הנפוצות בבניית אתרים וכיצד להימנע מהן
נחמה אלמוג, מערכת DailyMaily, אנשים ומחשבים

 

האם נפח תנועה גדול באתר הוא שווה ערך לשיווק? על סוגיות אלה ואחרות שמעו בסוף השבוע האחרון 50 חברי מועדון WebMasters של אנשים ומחשבים בביקורם בחברת KCS-בניית אתרים. KCS-בניית אתרים היא חברה לבניית אתרי אינטרנט, שמנכ"לה,  קובי חדד, מאמין רק בקוד פתוח. לדבריו, אתרים בקוד סגור קשים יותר לשינוי ולאימוץ ואינם מאפשרים הוספה קלה של תכונות ורעיונות. עוד אמר חדד, כי תוכנות הקוד הפתוח מאובטחות יותר מתוכנות קנייניות, ולראיה – חברות ענק רבות בעולם, כמו גוגל או סוני, משתמשות בהן.

אם תשאלו את חדד, מחלוצי ה-Web 2.0 בישראל, הרי שה-Web 2.0 מייצגת שינוי תפיסתי וחדש באינטרנט. יתרונותיה של ה-Web 2.0 מההיבט העסקי, נגזרים כמובן גם מהטכנולוגיה: מהירות, נגישות ושימושיות. הגלישה המהירה בהרבה, המתאפשרת באמצעות הטכנולוגיה של Web 2.0, מונעת נטישת גולשים (לפי מחקרים, תוך 7 שניות מחליט הגולש אם להישאר, או לנטוש אתר).

לדבריו, סטנדרטים מסודרים שומרים על נגישות טובה לאתרים, כמו גם אפשרויות העברת מידע בין אתרים ועדכון תכוף ואפילו און-ליין. גם תכונות אלה גורמות  לגולשים להישאר באתר בשל עניין בתכנים. ולבסוף, השימושיות נשמרת בזכות יישומים שדומים יותר לדסקטופ, שהופכים את חוויית הגלישה באתר לנעימה יותר.


לא להתחכם
ד"ר רוני הורוביץ, מומחה לשיווק באינטרנט, ראש החוג להנדסת תעשייה וניהול במכללה האקדמית להנדסה ירושלים ושותף בחברת SIT, הציג בפני המשתתפים את הטעויות הנפוצות בבניית אתרים וכיצד להימנע מהן. הטעות הראשונה היא בזבוז תשומת הלב של הגולש. הטעות השנייה – התחכמות וסיבוכיות בהעברת המסרים.

טעויות נוספות, הן לדבריו: מתן חשיבות מוגזמת לקידום במנועי חיפוש; אי שימוש בכלי הדואר האלקטרוני כאפשרות הכמעט יחידה להישאר בקשר עם הגולש; אי שימוש בכלים למדידה מושכלת של הפעילות באתר; עיצוב יתר, שמסיט את המיקוד מן התוכן; יצירתיות וחדשנות יתר, שמבלבלים את הגולשים, שבדרך כלל כבר התרגלו לסטנדרטים אחידים בגלישה; טיפול לא מקצועי בתכנים; וניתוק של האתר מן החברה הפיזית. הצורך בקשר בין העולם הפיזי של החברה לאתר שלה.

עוד הרצה בפני המשתתפים תומר מירום, מנהל תקשורת שיווקית, אורקל ישראל, שסיפר על השימוש של אורקל בפלטפורמת האינטרנט לצורך רישום לאירועים שערכה החברה ועל התועלות העסקיות-כלכליות שנבעו מכך. סיים את המפגש עומר ניהרוד, מנכ"ל קבוצת דטה-סייף, שהציג את הטכנולוגיות העתידיות של Office SharePoint Server 2007 של מיקרוסופט, המספקות סביבות עבודה מתקדמות לשימוש באינטרנט.

דיווח נרחב יובא ב-InformationWeek בקרוב.

אודות המחבר