כיצד לתכנן דף נחיתה

כל המידע על הדרך הנכונה לתכנן דף נחיתה, כדי שכמה שיותר גולשים ישאירו פרטים ויבצעו התקשרות

אז מה זה דף נחיתה או בשמו המקצועי landing page ולמה הוא חשוב בכלל?

מתוך הנחה, שגולשים דורשים מידע כאן ועכשיו, נרצה למקד את דעתם במשהו אחד ולא ביותר. מסרים כפולים יגרמו לבלבול ולהסחת דעת.

ברגע שנביא אותו לדף … הוא שם, כאן נכנס למעשה תפקידו המרכזי של דף נחיתה.

דף נחיתה הוא הדף אליו יגיע גולש לאחר הקלקה על מודעה פרסומית מטרת דף הנחיתה היא לשכנע את הגולש להשיג את המטרה לשמה האתר קיים:
השארת פרטים
השארות באתר
הרשמות למערך דיוור
לקנות משהו
דף הנחיתה משפר את יחס ההמרה  conversion rate שהוא היחס בין המבקרים באתר לגולשים שמבצעים התקשרות, יחס המרה רגיל הוא יחסית נמוך 

Conversion rates from Fireclick Index
Vertical
Conversion Rate (%)
Catalog
6.1
Specialty stores
3.9
Fashion/apparel
2.2
Travel
2.1
Home and furnishing
2.0
Sport/outdoors
1.4
Electronics
1.1
All verticals
2.3

אם הגולש יגיע למקום עם יותר מידי לינקים או אפשרות לצאת מהאתר כנראה שהוא יעשה זאת, הסטטיסטיקה גם מראה כי גולש נמצא באתר ממוצע כ- 8 שניות, לכן דף הנחיתה צריך להיות מכוון לקהל היעד למשל אם אתר מסוים נבנה כדי לשרת עובדי חברה מסוימת בטח שלא נספר שם על דבר המנכ”ל.

טיפים לשיפור יחס ההמרה

  • הגדירו את הדף לפי המטרה- אם מדובר בהצטרפות לדיוור הדגש יהיה על e mail בעוד שאם מדובר בהרשמות לקורס הכנה לבגרות נעדיף לשים דגש על טלפון כדי שנוכל להרים טלפון כאשר הגולש עוד באתר.
  • ערכו מחקר שוק מקדים
  • הימנעו ממסרים מיותרים
  • צרו מודעה קריאטיבית
  • הימנעו מיצירת קישורים החוצה
  • היו ממוקדים
  • הסירו אפשרות ניווט לגולש
  • צרו מצד נוח לגולש לתקשר בטופס התקשרות
  • מקמו את העיקר בחלק העליון לפני גלילת הדף
  • הובילו את העין של הגולש- נצלו את הצבעים לצדכם למשל שימוש בתמונה מעורבת בצבעים רבים מאוד תרגום לעין לא לעקוב אחרי הרצף שאליו אתם מובילים את הגולש, יש למקם את התוכן העיקרי במרכז ולעולם אל תסיטו את מבט הגולש למיקום אחר מאחר והעין תמיד תגיע למרכז.
  • שנו אותו מידי פעם כדי לבחון תוצאות

תאור מקרה:

במודעה שנוסחה ל google לפי חיפוש ipod היה ניתן לראות:

במקום לקבל עמוד שחשבנו שיספק לנו מוצר בזול הגענו לדף שמנסה למכור מוצרים אחרים ובין היתר לאחר גלילה גם ipod :



פיתרון טוב הוא להציג את הדף בצורה הנוכחית עם מיקוד על המוצר.
השקעת חשיבה וניסויי מתמיד הם כללי מפתח.

אודות המחבר