כיצד לבחור חברת אינטרנט

בבואנו לבנות אתר אינטרנט, ראשית רצוי לבדוק האם אותה חברה שפנינו אליה או שפנתה אלינו נראית על פניו כחברה רצינית או לא? דרך בסיסית לעשות זאת היא לקיים פגישת הכרות במשרדי החברה…

להלן רשימה של דגשים כיצד לבחור חברה לבניית אתרים טובה:

התרשמות כללית

ראשית רצוי לבדוק האם אותה חברה שפנינו אליה או שפנתה אלינו נראית על פניו כחברה רצינית, דרך אחת לעשות זאת היא לקיים פגישת הכרות במשרדי החברה גם אם זה אומר להקדיש עוד כמה שעות לנושא ולצאת מהמשרד או מהעסק כי בכל זאת האתר אמור לייצג את העסק או החברה ובסופו של דבר אמור לתת ערך לגולש ואם אנחנו מתייחסים אל עצמנו ברצינות לא נרצה לעשות עסקים עם אנשים שבאים אלינו רק כדי שלא נראה שהם עובדים מהבית, בדיוק כמו שלא היינו שוכרים משרדים בלי לראות אותם.

רשימת לקוחות

לקוחות החברה מעידים על אופי החברה אחת הסיבות לכך היא שגופים גדולים עושים טוב שיעורי בית, חברה לבניית אתרים שעובדת מול גופים גדולים כנראה לא תעלם למחרת. חשוב גם לבדוק לא רק האם יש ברשימת הלקוחות לקוחות גדולים אלה מתי נבנו אותם אתרים, האם לפני מספר חודשים או לפני 3 שנים.

סטנדרטים טכנולוגים

כאשר שוקלים אם ואיך להקים אתר דבר שעלול להיות צעד מפחיד אם לא עשינו אותו בעבר ובייחוד כאשר מדובר ביזמים פרטיים או בחברה צעירה חשוב להיכנס לאתרים מקצועיים מאחר וסוגי טכנולוגיות, שפות תכנות, צורת עיצוב ושימושיות נכונה עבור הגולש הם דברים שמשתנים בתדירות גבוהה, כל אלה יתנו לנו ידע בסיסי אם אותה חברה לבניית אתרים עובדת בסטנדרטים מתקדמים ועוקבת אחרי השינויים. אם אורך חיי אתר ממוצע הוא כ- 3-4 שנים לא נרצה להחליף אותו אחרי שנה כי לא ידענו לצפות שינויים טכנולוגיים קרובים והאתר כבר לא עומד בסטנדרטים.

טמפלט או תפירת חליפה

רוב האתרים בארץ בניגוד לאתרים בעולם נראים דומים מאוד מאחר ורוב החברות בארץ עובדות בצורה של פס יצור, כלומר בונות אתר תבנית, קיימים מספר הבדלים בין אתר שנבנה באופן שהוא ייחודי עבורי לבין אתר תבנית (סרגל עליו ו/או סרגל צידי)

  • בתבנית העיצוב קבוע ואין אפשרות ליצור התאמה לצרכים שלי ולכן כל האתרים וכל העיצובים של אותה חברת אתרים שבונה אתרים כאלה יראו בדיוק אותו דבר מלבד הרקע והתמונה שיש ברקע
  • חתונה קתולית- ברגע שעובדים עם חברת לבניית אתרים שבונה בצורה תבניתית קוד המקור נשאר אצלה וכל שינוי עתידי חייב להיות דרכה דבר שגורם לבעל האתר להיות כפוף לרמת השירות ולאופן התמחור של אותה חברה
  • אחסון- ברוב המקרים מחויב בעל האתר לאחסן את האתר אצל אותה חברה
  • תאימות לדפדפנים שונים- במקרים רבים מכיוון אין התאמה לדפדפנים שאינם אינטרנט אקספלורר האתר יראה בצורה מבישה, למשל ללא תמונות או הכיתוב יעלה על טקסט אחר. לאט לאט מתחזקת מגמה בעולם לעבור לדפדפנים אחרים ובייחוד לדפדפן מסוג firefox מבית מוזילה מאחר והוא יותר ידידותי ולכן גם אם הוא בארץ פחות נפוץ לא נרצה לפגוע בגולשים שיש להם פתיחות טכנולוגית לגלוש בדפדפנים אחרים
  • בעיות של שימושיות עבור הגולש- מאחר ואתר תבנית לא נבנה בהתאמה אישית בהגדרה של אותו אתר הוא לא יהיה נכון מבחינה שימושית לדוגמא קהל היעד של אתר מסוג אקדמי יהיה שונה מגולשים לאתר של חברת היי טק
  • קידום האתר- אתר תבניתי כפי שתואר נבנה באותה צורה ולפי אותם קריטריונים לכלל הלקוחות וכתוצאה מכך יש לזה השלכה על יכולת הקידום של האתר, כאשר קוד המקור הוא זהה בכל האתרים של חברה מסוימת יהיה קשה לקדם אותו ללא עלות מאוד גבוהה של חברה לקידום אתרים

הפגנת ידע מטעם נציג חברת בניית האתרים

כשם שלא נרצה לקחת עורך דין ללא ניסיון מקצועי לא נרצה להתקשר עם חברה לבניית אתרים שנציג מטעם אותה חברה לא רק יודע להיות איש מכירות טוב אלא חי את האינטרנט ולכן אנחנו צריכים להיות משוכנעים שלחברה יש רקע מקצועי וידע.
שיתופי פעולה עסקיים ככל שלחברה יש יותר שיתופי פעולה עסקיים עם חברות או אנשי מפתח במשק היא נתפסת כחברה יותר רצינית במשק.

האם רמת העיצוב גבוהה?

אנשים דבר ראשון קונים עם העיניים, כלומר גולש שנכנס לאתר לא יודע באיזה שפת תכנות כתוב האתר, האם השתמשנו ב AJAX, CSS,DIV וכן הלאה וזה גם לא כל כך מעניין אותו ולכן צריך לתת לו עיצוב נקי ויפה מאחר ובמידה ולא נעשה זאת גולשים תופסים אתר עם עיצוב רע כחוויה מעליבה.

האם יודעים לתת פתרון ספציפי?

הרעיון הוא שהחברה שבחרנו תדע לתת פיתרון עבורי ולא עבור אנשים אחרים כי בסוף היום לאתר אינטרנט יש מטרה, להרוויח כסף, לגייס תרומות, לספק מידע, לתקשר בין אנשים וכן הלאה ולכן חשוב לראות האם הפיתרון שמוצע לי הוא הפיתרון המוצע לכולם או הוא חשיבה על הלקוח.

אודות המחבר