איך להביא גולשים לאתר אינטרנט?

ההבדל בין הצלחה לכישלון של אתר הוא ביכולתו למשוך אליו גולשים. מיליוני אתרים מתחרים על תשומת ליבו של הגולש, והקרב העיקרי מתרחש בתוצאות מנועי החיפוש

מה זה אתר מצליח?

ההבדל בין הצלחה לכישלון של אתר הוא ביכולתו למשוך אליו גולשים.

מיליוני אתרים מתחרים על תשומת ליבו של הגולש, והקרב העיקרי מתרחש בתוצאות מנועי חיפוש. הימים בהם הספיק לבנות אתר, ולהכניס כמה שורות קוד פשוטות עבור מנועי החיפוש עברו מן העולם.

מנועי החיפוש המודרניים בודקים מאות נתונים שונים על כל אתר ואתר בעת ההחלטה את מי להציג ראשון, ואת מי לדחוק לדפים אליהם אף גולש לא מגיע.

באיזה עמוד אני נמצא בגוגל?

רובם המכריע של המשתמשים המחפשים כיום מידע במנועי החיפוש כלל אינם מגיעים אל עמוד התוצאות השני והשלישי. מחקרים הוכיחו כי רק כ-50% מן המשתמשים מגיעים לקרוא את התוצאה השישית בדף, ורק כ-20% קוראים את התוצאה העשירית. מי שלא נמצא בעמוד תוצאות החיפוש הראשון, פשוט אינו קיים.

איך מגיעים לעשירייה הראשונה?

כדי להביא אתר אל ראש תוצאות החיפוש, יש צורך להתאים אותו לצרכים של מנועי החיפוש, מתוך הבנה מעמיקה של צורת העבודה של מנועים אלו. תחום קידום אתרים זה נקרא אופטימיזציה למנועי חיפוש או באנגלית – SEO – Search Engine Optimization.

אם זה חשוב לכם, אל תנסו את זה בבית!

לכאורה נראה כי קידום אתרים אינו דבר מסובך, וכי כל אחד יכול לבצע קידום עבור האתר שלו. טעות. מי שאינו מקצוען קידום אתרים המכיר היטב את התחום עלול לבצע טעויות העלולות לגרום למנועי החיפוש להטיל עונשים על האתר. עונשים אלו ידחקו את האתר למיקום נמוך בתוצאות החיפוש לאורך זמן רב. טעויות מסוג זה עלולות להיות קשות לתיקון. קידום אתרים שנעשה בידיים לא מקצועיות עלול לגרור נזקים כבדים.

קיימים עשרות מקרים ביום של חובבנים אשר חשבו ש"מספיק לשים את המילים החשובות לאתר הרבה פעמים בתחתית האתר" – וגרמו בכך להשעיית אתר האינטרנט שלהם מגוגל וממנועי חיפוש אחרים.

אחרים ניסו לשים מילים "בלתי נראות" בתוך האתר(ע"י צביעת המילים בצבע הרקע של האתר) – שיטה המכונה "Cloacking" – אשר מביאה לתוצאות למספר שבועות – עד אשר גוגל מגלה את ה"רמאות" – ומיד מאפס את דירוג האתר.

אודות המחבר