שמעון צמרת, מנכ״ל מכון אבני לעיצוב

אתר האינטרנט החדש של מכון אבני לעיצוב, הינו אתר הדגל של המוסד הלימודי, שמוביל את לימודי העיצוב בכלל ועיצוב לאינטרנט בכלל.

המוסד הותיק, בחר בKCS על מנת לעצב לו ולהקים לו את האתר החדש, ברוח המותג המחודש של המכון. מטרת האתר, ליישר קו עם מותג מכון אבני, לתאר את כל המחלקות הפעילות במכון אבני, לפרט על האירועים המתקיימים במכון אבני, לעדכן סטודנטים במידע רלוונטי אישי ולעורר סטודנטים פוטנציאליים ליצור קשר עם המכון.

על מנת להכיר לעומק את צרכי המכון, ערכנו פגישת עיצוב ארוכה, בה למדנו את הקו העיצובי של מכון אבני. בתיאור שנתנו הצוות במכון אבני, ביקשו להדגיש את המראה החדש, הצעיר והרענן של מכון אבני. הקונספט העיצובי הראשוני, כלל מראה מאוד צעיר וסטודנטיאלי.


מכון אבני – המראה הצעיר

לאחר הצגת הסקיצה, לכל מקבלי ההחלטות של מכון אבני, נוצר צורך במראה ותיק יותר. חלק מהצוות חשש ממראה צעיר מידי, ללא ביטוי לותק של המכון ולשנותיו הרבות. בנוסף, למיקום הייחודי של המכון. בנוסף, עלה הצורך למקסמם את המתעניינים בלימודים, המגיעים מביקור באתר.

חזרנו לשולחן העיצוב והקמנו קונספט המשמר את הותק של המכון. יצרנו תמונות חיות של המקום, ושילבנו בקונספט. הוספנו מרכיבים לאיסוף לידים.


מכון אבני – המראה הותיק

הקונספט הותיק יצר מחד תחשוה של מקום הקיים הרבה זמן, אם זאת כדרכו של משהו ותיק – התחושה תמיד מלווה בזכרונות ואסוציאציות נוספות. הצוות ראה, אולם לאחר שראה, בעצה איתנו, החליט לשנות את ההגדרה למראה נקי. שילוב של הותיק והצעיר, אולם מתוך דף חלק ולא מתוך תחשות הכבדה.

הוחלט להישאר עם המרכיבים ליצירת לידים ולנקות את החזות לרמה מנימליסטית. הצגת המחלקות תהיה בתוך אובייקט אחד, שיבליט אותן, בראש העמוד. הבלטת המורשת תיעשה ברקע, בצורה עדינה.


מכון אבני – המראה המשולב והנקי

לאחר קבלת אישור מהצוות הניהול והצוות המקצועי, המשכנו לעצב את שאר הדפים באתר, בUI שיתאים לתכנים.


מכון אבני – דוגמא לדף פנימי

לאחר סיום העיצוב, ביצענו חיתוך לדפי הPSD. החיתוך, כיאה לסטנדרט, נעשה ללא טבלאות (Tableless), והתבסס כולו על Div’s עם CSS, לפי התקנים הבינלאומיים המחמירים.

לאחר מכן, וידאנו את תאימות החיתוך לדפדפנים שונים ועברנו לשלב התכנות. בשלב התכנות, בשיתוף הצוות הניהולי של מכון אבני, גיבשנו את התכנים, את המחלקות השונות ואת האפשרויות השונות לגולש.

לאחר הקמת מערכת הניהול, ביצענו תהליך אבטחת איכות (QA), הקמנו מערכות דיוור ושליטה על נרשמים דרך האתר ועל יכולות ניהול דינאמיים דרך מערכת הניהול.

לאחר ביצוע המשימות, העברנו את האתר להזנת תכנים מלאה ללקוח. בתוך מספר ימים, בשיתוף עם אנשינו, הוזנו התכנים לאתר והאתר הועלה לאוויר.

אתר האינטרנט העלה בכ300%(!) את כמות המתעניינים בלימודים במכון אבני, לעומת האתר הישן. האתר מועדד סטודנטים להיכנס ולקבל מידע נוסף. האתר מאפשר לקרוא על המחלקות ועל תוכניות הלימודים של כל אחת מהן. נוסף על כך, יכולות האתר מאפשרות בניית Minisites, מה שמאפשר למכון אבני להזין מספר עמודי נחיתה.

התוצאות בשמיים, התהליך הושלם, הצוות הניהולי מרוצה.


מכון אבני – מכתב המלצה – שמעון צמרת

האתר עבר לתהליך של תחזוק ואחריות. כעת, מערכת פניות המטפלת בכל תקלה שעולה מתפקדת בשוטף. בנוסף, מידי תקופה, יושבים האנשים המקצועיים של KCS עם הצוות הניהולי של מכון אבני להמלצות נוספות, למיקסום המתעניינים ולשיפורים טכנולוגיים.

אודות המחבר